18 July 2007

زندگی در خوابگاه EMU

دانشگاه EMU خوابگاه های زیادی داره که در DAU II با مهدی یک اتاق دو نفره گرفتیم که پنجره هاش رو به دریا، جنگل و پارکینگ باز می شه. (تصویر زیر)

این اتاق دارای کمد، میز صندلی، مبل ، کشو و یخچال واینترنت هست که ما اونا رو به سلیقه خودمون طوری چیدیم که فقط میشه از اینترنتش به آسونی استفاده کرد! تخت های ما دارای فنرهای بسیار بوده بطوری که وقتی روی آن می پریم به بیرون پرتاب می شویم. ( عکس موجود نیست!) اینترنت اتاقمون هم از طریق دو درگاه LAN تامین می شه. پریزهای اتاق ها از نوع British هستن به این معنی که دوشاخه های لوازم برقی ایرانی در آنها فرو نمیره که البته ما با ذکاوت ایرونی خودمون این کارو انجام دادیم!

اتاق ما یک روز در میان به طور اتوماتیک تر تمیز میشه و طی میخوره حتی اگه ما در اتاق نباشیم.

نمای درب ورودی را در تصاویر زیر مشاهده می نمائید:

این دو موجودی که در تصاویر به چشم می خورند من و مهدی می باشیم. خوابگاه ما 4 طبقه بوده که وسط آن بصورت تالار بزرگ است و اتاق های دانشجویان در اطراف تالار بنا گردیده می باشد!

طبقه همکف خوابگاه دارای اتاق تلوزیون، اتاق کامپیوتر، کافی تریا و مراکز اداری می باشد. هر طبقه دارای یک آشپزخانه عمومی بوده که دارای چراغ گاز، Gas Detector ، آب شستنی و آب خوردنی می باشد.

مهدی بیشتر به آشپزخانه رفت و آمد دارد و می گوید هر از چندگاهی یک دانشجوی سیاه پوست در آنجا برنج را آنقدر می جوشاند تا تبدیل به آش شده و به اتاقش می برد که ببلعد. در اینجا ما از روزنامه Cyprus Times به عنوان سفره یک بار مصرف استفاده می کنیم ( مثل دانشگاه زنجان - یادش به خیر)

ولی بر خلاف خوابگاه های دانشگاه زنجان اینجا سر و صدای زیادی از بیرون به گوش نمی رسه و از بس اینجا آومه که صدای ملوانان و ملاحان روی کشتی ها در دریای مدیترانه یا همان Akdeniz به گوش می رسه!

بهار شده و هر روز صدای چلچله ها به گوش می رسه. در اطراف خوابگاه انواع گل روییده و هوا رو معطر نموده اند و مارمولک ها به این طرف و آنطرف می پرند و با هم کشتی می گیرند! تمساح ها هم از کنار رود نیل به اینجا مهاجرت کرده اند که درس بخوانند و پروفسور شوند!

No comments:

كتيبه هاي باستاني